A magyar parlament 134 igen szavazattal, 43 nem szavazattal és hat tartózkodással elfogadta azt a törvényt, amely általános gazdasági együttműködés keretében engedélyezi a Rákosrendező területén megvalósuló, Maxi-Dubaj néven ismert óriásberuházást.

Az Országgyűlés jóváhagyta a Magyarország és az Egyesült Arab Emírségek közötti gazdasági együttműködésről szóló törvényt, amely alapul szolgál a rákosrendezői óriásberuházásnak. A korábbi megállapodásnak megfelelően ez a projekten keresztül ötmilliárd euró értékű fejlesztést hoz létre a Rákosrendező vasútállomás környékén, egy új városrész létrehozásával.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter korábban hangsúlyozta, hogy két ország gazdasági együttműködésében mindig fontos egy zászlóshajó projekt jelenléte. Ebben az esetben ez az új budapesti városrész megépítését jelenti egy olyan területen, amely jelenleg romos állapotban van.
A beruházás összértéke ötmilliárd euró lesz. Ennek eredményeként egy új városrész fog megszületni a Rákosrendező vasútállomás környékén, valamint a környező elhagyott, romos ipari területeken.
A Maxi/Mini-Dubaj felépülése a Rákosrendező területén várható, ami eredetileg teherpályaudvar volt, de jelenleg főként illegális hulladéklerakóként szolgál. Ez a terület Budapest XIII. és XIV. kerületeinek határán fekszik, kiterjedése mintegy 1,3 millió négyzetméter, vagyis 130 hektár. A terület és a talaj jelenleg is szennyezett, ezért az új beruházásnak a területszennyezés kezelésére is nagy figyelmet kell fordítania.
A beruházás jelentős állami és magánbefektetést igényel. Az állam tervei szerint egymilliárd eurót (kb. 400 milliárd forintot) fordítana közlekedésfejlesztésre és 20 milliárd forintot a területszennyezés kezelésére. A projekt magában foglalná egy új pályaudvar építését, a ferihegyi gyorsvasút kiépítését, amelyet koncesszióba lehetne adni, valamint az M1 metróvonal meghosszabbítását is.
A magánbefektetőnek legalább ötmilliárd eurót kellene hozzátennie az állami támogatáson felül. Ez nagyjából 2000 milliárd forintot jelentene átszámítva. Azonban a teljes fejlesztési költség akár elérheti a 10 milliárd eurót (kb. 4000 milliárd forintot) is, amint Lázár János is utalt rá.
Forrás: https://www.vg.hu/