Vitézy Dávid keményen beszólt Lázár Jánosnak, kritizálva azt, hogy úgy véli, a kormányzat csak szűk befektetői érdeket tart szem előtt Rákosrendezőn, és hogy a kormány kapitulált az arab befektetők érdekei előtt. Ez a nyilvános kritika hangsúlyozza az építésügyi és városfejlesztési tervek mögötti politikai és gazdasági érdekeket, valamint azt, hogy a kormányzat és a helyi vezetés közötti kapcsolatok feszültek lehetnek az ilyen nagyszabású projektekben.
Vitézy Dávid méltatlannak és embertelennek tartja, hogy a MÁV mindössze 30 napot adott a kiköltözésre a szolgálati lakásokat bérlő családoknak. A volt közlekedési államtitkár úgy véli, hogy nincs ok a kapkodásra, mivel évekig úgysem fog történni semmi a területen. A Tatai út környékén lévő MÁV-telep szolgálati lakásait bérlő családoknak azonban gyorsan el kell hagyniuk otthonaikat, mivel az állam tervezi a területre a 2300 milliárd forint értékű mini-Dubaj-projekt megvalósítását.
Egyik család már több mint harminc éve él ott, és idővel saját pénzből kezdték el felújítani az ingatlant. Annak ellenére, hogy rendelkeznek bejelentett lakcímmel és határozatlan idejű szerződéssel, ha nem költöznek ki időben, a MÁV polgári peres eljárást indít ellenük, és a költségeket is rájuk terhelik. Ez a helyzet különösen nehezen érinti az érintett családokat, akik évtizedek óta otthonuknak tekintették ezeket a lakásokat.
Vitézy Dávid, a volt közlekedési államtitkár, közösségi oldalán két okból is elfogadhatatlannak tartja az eljárást. Szerinte embertelen 30 napot adni az ott lakóknak otthonaik elhagyására, különösen úgy, hogy semmi sem fog történni a területen még évekig.
Az ügy rávilágít arra, hogy nem luxuslakásokra és bevásárlóközpontokra, hanem megfizethető lakásokra van szükség Budapesten. Vitézy Dávid szerint a MÁV szolgálati lakásai jó mintát szolgáltatnak arra, hogy még sok ezer szolgálati lakásnak adhatna helyt Rákosrendező felhagyott vasúti területe. Ezek az otthonok például ápolók, tanárok, szociális dolgozók, rendőrök számára lehetnének megfizethetőek, akiknek a fizetése már aligha alkalmas a budapesti piaci lakbérek megfizetésére.
Az állandó létszámhiányt okozó magas albérleti árak minden budapesti életét érintik, különösen azokét, akik kulcsszakmákban dolgoznak. Vitézy szerint ezért nem a meglévő szolgálati lakások felszámolására, hanem új, akár több ezer szolgálati lakás építésére lenne szükség Rákosrendezőn.
A közlekedési szakember szerint a funkcionális előírások nélkül tervezett fejlesztési terület átadása az arab befektetőknek a kritikájának alapját jelenti. Úgy gondolja, hogy ha Rákosrendezőn felhőkarcoló helyett szolgálati lakások is épülnének, azokban is lehetne korszerű otthonokat biztosítani az érintett szakmákban dolgozóknak, akiket a MÁV most 30 nap alatt tesz utcára Lázár János utasítására.